Tålamod ... Nyckeln?

Min tränare har hela tiden tjatat på mig att jag inte skall hänga upp mig på hans vänster gallopp, och det var lösningen. För så fort jag slutade tänka på problemet så släppte det, han bytte lätt till vänster. Nu dock, så känns det som att Vad gör jag för fel?... Det känns som att vi har gått ett steg tillbaka igen, senaste hoppträningen så ville han inte landa/byta till vänster. Det känns som att det sitter en spärr, och jag känner mig för tillfället som en usel ryttare.

Men, jag har nu bestämt mig för att släppa tankarna. När jag är helt ärlig mot mig själv, så har jag Inte spenderat mycket tid i ridhuset. Vilket resulterar i sämre markarbetet. Dock så kändes han trevlig i paddocken idag, fast som sagt, vänster galloppen kom och spökade igen. Så det jag vill komma till - jag har lagt upp ett "hårt" träningspass för mig och Porthus, och det är slut på slarv ridningen. För det är precis vad min ridning de senaste månaderna har varit, slarv ridning.

För att få en fin och skadefri häst krävs varierad träning, och det är precis vad vårat schema består av. För man kan ha så roligt med sin häst och samtidigt få bra träning, så länge man har fantasi :) Plus, jag är så laddad för att börja tävla igen :D hehe, pinsamt men jag har ju skjutit upp att betala licensen för detta året. Nu är den betald och nu blir det att mjukstarta :)

Ifall jag skulle bli erbjuden en häst med helt korrekta gångarter...Ifall jag skulle bli erbjuden en häst som hoppar 140...Ifall jag blev erbjuden en häst vars kunskaper inom dressyr inte finns inom denna värld...Ifall jag skulle bli erbjuden den så kallade perfekta hästen, så skulle jag tacka nej... Jag har redan den perfekta hästen, med eller utan brister, så hade jag inte velat äga en annan häst än min Porthus!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0