Jag älskar min häst!

Måste bara säga att jag älskar min häst! Dock blev det ingen ridning idag, och det känns halv-bra då vi skall hoppträna på onsdag och tävla på söndag och sedan tävla torsdagen efter det igen...:o
Det var så roligt imorse, för min pöjk stod på fel sida av staketet imorse och när jag kom och ropade på honom kom han galopperande och gnäggande mot mig och tvärstannad framför mig, och tittade på mig för att säga " Hur kunde du låta mig stå där alldelles själv :o"

Nåja, imorgon får jag köra riktigt lösgörande och eftersom han har känst väldigt taggad och pigg så skall jag satsa mkt på 
- skrittarbete, med vändningar, framdelsvändningar, halter osv.
- övergångar mellan skritt och arbetstrav, med finare och finare hjälper.
- övergångar skritt-trav-, trav-galopp

fast ute, och försöka få honom mer uppmärksam. Gjorde detta i paddocken i lördags, och han var verkligen helt underbar! Han var så lyhörd, och jag kände hur jag kunde göra alla övergångar så smidigt och kunde verkligen följa med honom utan att störa det minsta! Det var en underbar känsla, *DRESSYR NÄSTA* ^^ Nee, men nästan i alla fall ;)

Det är så roligt, för det är verkligen min polle som har fått mig att öppna ögonen. Han får verkligen dressyren att bli så mycket roligare, till stor del för att han var duktigt när jag köpte honom men även en stor del att han är en så trevlig häst!

Det är hoppträning på onsdag, vilket känns väldigt bra....FÖRSTA efter sommaren och jag är väldigt taggad men samt väldigt väldigt nervös "/ Vet inte varför. Sen är det ju tävling på söndag, och jag känner lite nu hur dum får jag lov att vara :o Jag skall inte bygga upp för mycket nervositet men oj, jag får en klump i magen redan nu när jag tänker på den?! Tror som sagt att det beror på att den enda hoppträning som har skett efter sommaren har varit innanför mitt egna staket, jag har inte "hoppat inför folk" på väldigt länge, och det är ju alltid där skon klämmer när jag blir nervös. Det är aldrig så att blir nervös för att ramla av och slå mig när ett hinder höjs, utan det är för att jag är rädd att göra bort mig :o Det är därför jag har nått mina högsta höjer på hemmaplan när jag bara tar ett litet hopp ;) Om man bortser från den gången då vi körde "höjdhopp" (inte den riktiga där man rider barbacka) på träningen och jag och Celeste nådde ca 140 :D Fast det var med hjälp-kryss.

Men, jag skall försöka samla mig själv. Det är ju bara en lokal och BARA 90, det tar jag och Porthus lika lätt som smör smälter i solsken :) Och går det inte bra, så har jag min mindre tävling på torsdagen, och sedan varje torsdag därefter i några veckor. Alingsås har "utbildningshoppning" i form av clearround på de lägre höjderna men det är ju lite kul med miljöträning och hästträning !!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0