Solig tisdag!

Idag blev det inget jobb för mig tack vare min avflygning av Celeste i söndags "/ Får se om jag kan jobba imorgon, hade ju varit gött att jobba så mycket som möjligt nu och få ihop pengar till resan :)

Idag var jag i paddocken och tränade lite med Celeste, tränade lite häftiga horsemanship saker :) Viktigt var riktigt roligt eftersom hon är en så otroligt smart häst! Vet. skall komma och kolla genom henne eftersom hon slängde av mig (vilket hon aldrig gör) och direkt efter stegrade hon och stod i luften i flera sekunder för att sedan försöka landa typ på mig :o Och sedan springa efter mig när jag försöker ta mig ur paddocken .... Jag farar att hon har något problem med ryggen "/ för så hatisk hon såg ut har jag ALDRIG sett henne !!

Hur som helst, idag var hon jätte trevlig och jätte rolig i paddocken! Och det är så häftigt att hon är så lyhörd!

Därefter kom Sophie och vi tog en skrittrunda ner till stigen längs med ån och sedan sandhålan för att sedan rida hem. X-et var först lite busig och ville inte komma in så då tog Sophie med sig Porthus in och jag slapp gå heeeela långa vägen längst bort i hagen ^^

Imorgon är det hoppträning, och jag funderar på att fråga Ulf om jag skall tävla 90/100 den 4 dec, eller om jag skall ta 100/110 :o Jag är så osäker :s För när vi hoppar en meter som i en bana så känns det hur lätt som helst, och jag tycker han tar det plättlätt, men när vi tränar så känns det rätt lagom fast jag tycker ju inte 110 är högt...hmm....Vad skall jag göra?! Jag vill ju inte gå på för fort, för mitt mål var att denna sässong starta 100 cm vilket jag har gjort, skall jag vänta tills nästa år? Vet inte som sagt, skall snacka lite med "Uffe" imorgon ;)

Nu skall jag gå ut och titta om dom små rackarna vill in eller om jag måste leta efter dom -.- Hehe, tycker ju att dom borde stå vid ingången och vilja komma in i värmen och få nattistäcket och go mat - Men icke! Dom står gärna ute till 23:00 om dom fick! Usch för dom ibland asså, inte så jätte roligt att gå ut i mörkret och leta efter dom. Det är nu man Inte är så glad att man har en gigantisk hage ^^

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0