Jag äger den vackraste häst!

TIPS:
Borta vid "skroten" så är det ett stort stall med ett ridhus/paddock. Där finns träning för Ulf Liljedorff varje onsdag och när han inte kan så håller Hanne träning!
Dessa två tränare är mycket bra, men dom tränar lite olika. Ulf håller igång lite mer bana och "hoppning" medan Hannes satsar mycket på grund och lydnad! Mycket, mycket bra tränare! Träningarna är ca 1,5 timmar och kostar 200 och man rider ca 4 styckna tillsammans. Sen kostar det 60 kr per gång till de som äger stallet för manegehyra, om man ínte har månadskort.


Idag tog jag och Porthus två varv runt travbanan. Första varvet innehöll först lite lös trav sen samlad, mycket öppna/slutna och lite förflyttningar åt sidan. Därefter lugn galopp med öppna/slutna och förflyttningar. Andra varvet bestod av lös och härlig galopp, lite tempoväxlingar för att öva lite extra lydnad. Han tyckte det var riktigt roligt och vi slängde in lite galoppombyten som gick förvånadsvärt bra :D! Lite seg från höger till vänster, skjuter ut högerbogen och förböjer sig, men jag nöjde mig efter två fina byten åt båda hållen!
Han tyckte det nog var roligt för han slängde in att litet race upp för baken, eller litet och litet ^^ Jag brukar släppa honom ganska mycket för att han skall skall få ut steget och bli lös, men idag fann han sin sjätte växel som han ofta gör på hoppbanan ;)

 


Amanda trött och galen efter träning^^ (vet inte hur länge jag låg och skratta över hur kul det var att se Bello upp och ner)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0