Hoppträning

Idag var det min och Porthus första hoppträning tillsammans :) Det kunde inte gått bättre!
Det börjar med att jag värmer upp i paddocken och Kristina kommer (en ädre dam som skrämde mig lite när jag var yngre, en dam som kan mycket mycket om hästar och har starka åsikter om dem)
Hon började berömma Porthus och talade om för oss vilken bra häst jag hade hittat, att vi passade jätte bra ihop och jag förtjänade att äntligen hitta den rätta hästen.
Jag satt där med öppen mun :o, ger Kristina en komplimang eller liknande då skall man ta det på allvar!

Sen kommer de andra hästarna jag skall träna med, och det visade sig att jag hade fått plats i ponnygruppen....Jippi, not....
Väl inne i ridhuset, vet jag inte vem som önskade att dö först jag eller Porthus....Dessa små hästar sprang bara runt och runt och runt :o, dom var över allt!!
Så när vi äntligen börjar hoppa, är Porthus den riktigt lugna av alla :D Han uppförde sig så fint, hoppade galant och var bara allmänt bäst :D
Vi fick så mycket beröm av Ulf att jag blev nästan tårögd ^^

SEN, skall vi hoppa på en lite volt. Och tror ni stor Porthus orkar det?
En volt som var så liten att Ponnysarna hade lite problem...
Då säger min tränare att min häst har lite taskig kondis!!! Det var det fräckaste :o...
Men, han har fått det ganska soft de senaste veckorna för jag vet inte hur mycket jag skall ta i med honom. Och Ulf mena att han hade lite kass kondis för att orka bära upp sitt svåra varv (vänster) och hoppa samtidigt. För höger varvet gick kalas sen :D

Nä men så Ulf sa sen att det var en riktigt trevlig och fin häst jag hade hittat "Han är så stört skön, han bah jaha, då skall jag hoppa (vi kom helt fel, så han hoppade till och med när hela hindret var ner rivet)" Ulf är stör skön, Porthus är stör skön :D

Sen kommer man hem, tröttare än någonsin och har ångest för att fixa allt är kvar. Då har Malin mockat, fixat maten och vattnet :D Hon är en stjärna (a)

Nu är jag jätte sömnig så jag skall bara ut och pussa godnatt på Porthus och sen skall jag sova :) Godnat!! PUSS

(Ps, min kameraman följde inte med på hoppningen, men jag får fota nästa träning :D)  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej



Undrar vart ni var och hopptränade. Jag skulle behöva lite tips på träning i Härryda

tack Anna

2010-05-28 @ 15:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0