Tävling idag!

Hmm, hur gick tävlingen idag? (95 cm)  
Jag tycker vi hade skön rytm och vi höll ett trevligt tempo genom banan (nu blir Ulf stolt;)) Men, först på hinder 3 så missar jag att det var de hindret, tänkte att jag kulle rida runt och hoppa hinder 7 hahah Så alltså endast mitt fel!
Hinder 5 var väldigt smalt och man jämför med de andra, men jag kände inte att han var nervös utan vi båda var bara slarviga. Sen hinder sju, felbedömde jag avståndet!

Men som sagt, jag tycker vi hade trevligt tempo och det roligaste var att jag var så orolig över oxerna som var i mariotet över banan och Leas hästs ägare sa sen att han var jätte trevlig över dem och hade i stället problem över räcket! ^^
Det jag tar med mig till nästa gång...Är väl att hålla lite mer stöd i benen, och sen hålla vägen bättre. Det var därför vi kom fel :)

Men mysigast av allt är att han en häst som är så cool lugn på tävlingsplatsen, idag körde jag för första gången själv :D! Han stod kvar på transporten (emma stod i och för sig kvar) medan jag gick bort till sek. Sedan lastade jag på och tittade på Leas runda på 95 och då stod han på i säkert en 10 min :) JAG ÄLSKAR MIN VACKRA PORTHUS!

Nästa blir i bollebyggd igen, den 1 juli! Och jag har anmält mig till 90cm och 100 cm. Vilket mitt mål var, att ta en 100cm bana :D!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0