Hoppträning

Tyvärr ösregnade det ute så vi hoppade i ridhuset vilket resulterar med suddiga bilder.
Hur som helst. Träningen hur gick den egentligen? Jag vill inte påstå att den gick dåligt, absolut inte. Men den gick för sjutton Inte bra den första halvtimman :o! Men jag vill då försvara mig med att vi gjorde den, antagligen, svåraste övningen jag har stött på! 
Så hör såg den ut ( Ursäkta att min kreaktivitet inte är på topp ;) ) Den ser antagligen Inte svår ut, men det kan jag lova att den var!



Mellan varje hinder var avståndet sju meter, och Ulf...Mitt otroligt grymma tränare älskar att utmana och ge oss svåra övningar med tävlingsavstånd. Så han tvingar oss att hoppa denna sväng på ett galoppssprång mellan varje hinder...Så kom man in fel på första så sket det sig direkt och dom nådde inte de andra hindren- KUL!

Jag tyckte riktigt synd om hon som red på ponnyn, men hon var först att klara det typ ;) Men kom hon inte bra på första så såg man hur ponnyn hoppa av tidigare och tidigare och la till sist in ett extra galoppssprång.

Nåja, det börjar med (efter uppvärmingen som bestod  av första och sista endast) att Porthus total skiter i min hand och springer förbi kurvan, hehe ^^ Då får jag skäll av Ulf, och han säger att jag måste kaxa till lite och rida FORTARE! Jahopp tänker jag, hur skall jag kunna lägga i sjätte växeln på denna "bana" :o Hur som helst, efter lite svett i pannan och skratt från läktarn (då vi måste sett roliga ut) tog vi oss igenom en perfekt runda från båda hållen, och jag fick beröm över hur fint han bytte efter varje hinder :D Och som vanligt vilken trevlig häst jag äger :D!

Nåja, Ulf tjata och tjata och tjata om hur jag skulle gasa...Sen sa han att "jag har nu tjatat in det i skallen så nu vill jag inte höra att han rev något hinder på söndag för att du höll i honom och han inte kom upp i höjd för då skall jag på riktigt hitta ut en övning som är din värsta mardröm" :o :s HJÄLP!! På söndag kommer jag endast tänka GAS GAS! ;)

Nu skall jag sova! Godnatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0