Stockholmare, läs!

Så, nu är jag hemma från stockholm efter en klassresa.
Mina underbara sötisar Appi, Hanna, Lea, Sara och Sofia har gjort resan minnesvärd! Vi har haft så sjukt roligt och vi har hunnit med otroligt mycket på dessa få dagar!
MEN!

Vad stöter vi på? Jo, stressade och otrevliga stockholmare!
Vi var lite förvirrade och bad om vägen, det var få som för det första ens svarade. Och svarade de så var det i farten och otrelvigt!
Eller som när vi skulle äta en bit Sushi.
Det var väldigt fult och vi var sex styckna så Hanna passade ett bord så köpte vi hennes mat. Undertiden vi stod i kön kom det fram en kostymnisse som var mycket otrevlig och dryg och talade om för Hanna att passa plats, så gör man Inte här, och en stund senare berättade han för sina vänner högt och tydligt att Man har visst infört ett nytt kösystem här!
Eller när vi satt på ett cafe, fortfarnde sex styckna, så råkade Lea stöta till en i ryggen när hon skulle gå på toa. Hon var mycket artig och bad om ursäkt två gånger.
Kille tittade på henne och sa Jo, jo och tittade sedan på sin vän som himlade med ögonen och hånlog fram just Typiskt klumpiga Göteborgare
Eller det som vi såg så tydligt, ingen som höll upp dörrar för varandra. Så länge man själv kom ut genom dörren, det var det som räknades!
Skäms på er Stockholmare som är för stressade för att kunna i alla fall vara lite trevliga!
Jag och mina vänner hade inga fördomar om er när vi åkte upp, för vi visste att det inte riktigt är så. Men nu är det bevisat, Stockholmare är ganska dryga (drar inte alla över samma linje!)

Men tjejer, ni var bäst! :) <3


Appi och Lea saknas
Från vänster:
Hanna, Sara, Jag, Sofia

Kommentarer
Postat av: Malin

sv: haha, att den va bäst? :'D

2010-04-23 @ 14:00:47
URL: http://maalinhellstroom.blogg.se/
Postat av: lou;

svar: ja, eller hur :D vänner är bäst ;) klipper är killer!

2010-04-23 @ 20:58:33
URL: http://ultragul.blogg.no/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

HAHAHAHHA, ääh så farligt är det väl inte här? ;)

Nej men jag förstår vad du menar och ibland känner jag också så mot folk här. Speciellt förut när jag inte var i stan lika ofta. Men nu när jag går i skolan i stan och blivit shopping beroende (shoppar varje dag) så har jag tyvärr också blivit sådan. Eller jag har jätte mycket respekt för äldre, men jag går snabbt, koncentrerar bara på mig själv, håller upp dörren till mig själv och släpper sedan om det inte är en äldre bakom eller någon med mycket kassar eller likande, svarar snabbt på frågan eller säger att jag inte vet och ja, lite så som du beskrev det.

Grejen är att stockholm city är en så stressad miljö. Och vi som är här dagligen vet när exakt våra bussar/tåg går och hur vi går snabbast dit, vilka genvägar vi ska ta osv för att slippa de som inte går snabbt. så därför stressar vi runt. Jag är t.ex alltid mega stressad när jag är i stan. spenderar max 5 min i en butik. och då räknas de 5 minuterna från när jag kommer in till när jag betalat och gått ut. men så är livet i stockholm :P

2010-06-09 @ 10:39:46
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: liindblaads

har du testat den nya oboyn med daim smak ?

det har jag och ja tänkte hissa den ! vad gör du ?

2010-06-09 @ 11:03:42
URL: http://liindblaads.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0