Hoppträning 12-01-2011

Första träningen på 2011 - och SÅ bra! Jag vet inte vad jag skall skriva längre, för min Prins är ju alltid hur duktig som helst! Vi övade väldigt mycket på markarbete igår på träningen nu inför tävlingsstarten. Och han var så exemplariska

"Fan vad du har börjat och rida bra Amanda" - Ulf
"Tur att inte någon filmade idag, jag hade sett förjäklig ut - Och allt är ditt fel Amanda, ni är så fina och duktiga tillsmmans så vi andra ser ut som nybörjare!" - En som tränar i min grupp

Asså det är så roligt!! Och jag älskar min häst så otroligt mycket, han gör allt jag ber om! Han har den perfekta kunskapen, men FRAMFÖR ALLT - det perfekta lynnet!!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vilken dag har du hoppträning på? skulle vara roligt att kolla på er när ni kommer:)

2011-01-14 @ 11:30:04
URL: http://jessicaroth.blogspot.com
Postat av: malin :)

ni var suuper duktiga! :D

2011-01-14 @ 12:18:22
URL: http://bbacklund.blogg.se/
Postat av: Annelie Eriksson

ja ni är jätte duktiga....Porthus är äntligen hopphäst vi letat efter!!! =)



Ulrika, dom tränar på onsdagar! har ni tänkt komma ner snart? =) jätte kul i så fall. Kram

2011-01-17 @ 19:22:31
URL: http://anneliiiiie.blogg.se/
Postat av: Jessica

Blir lika glad varje gång jag läser om Porthus. Han har ju ff en speciell plats i vår hjärtan, och att han har så underbara människor runt sej känns kanon. Ja vi vill ju så gärna komma, men så länge man inte kan litea på detta väder så känns det lite osäkert att ge se iväg några längre sträckor. Är det långt från er som ni åker och tränar?

Kramiz Jessica

2011-01-20 @ 11:26:12
URL: http://jessicaroth.blogspot.com
Postat av: Annelie Eriksson

ja, han är underbar Porthus! Han verkar trivas oxå, han har en litet gotlands russ som kompis nu (mitt sur-sto är inget att ha ;-). Hihi.

Men har en liten fråga, hur var han inne i stallet när ni hade han? För han blir väldigt stressad om en häst går ut före han på morgonen (även om en annan häst står kvar inne med han) han går runt, runt i boxen. Tror ju att han kommer vänja sig vid stallet och klara av att vara själv sen, men kan vara bra och veta hur han var hos er!

Träningen är 5 minuter bort från oss, så det är väldigt nära! =)

Kram Annelie

2011-01-22 @ 08:27:04
URL: http://anneliiiiie.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej! Det vi kunde tycka var att han åt sin mat så snabbt ibland, men kanske inte stressad då ngn annan gick ut före. Oftast så tog vi alltid hästarna i samma ordning ut och in! Men hur är han om man tar in honom sjäv? För det hade aldrig Ulrika några problem med. Supercool! Likadant typ på tränigar och tävlingar så gjorde han aldrig några större väsen av sej. Hoppas det där försvinner. Sen e ju Porthus väldigt "nyfiken", vill se vad som händer, vad man gör osv. Jag vet när vi körde ut hösilagebal i hagen så var han väldigt mån om att hjälpa till att ta bort plasten från balen hihi!

Men va bra att ni har träningsmöjligheter så nära. Så fort väglaget blir att lita på så rullar vi neråt! Ha en fortsatt bra dag!

Mvh Jessica och Ulrika

2011-01-23 @ 08:35:51
URL: http://jessicaroth.blogspot
Postat av: Annelie Eriksson

Va kul, för här tycker jag han är lite långsam med maten! =) han är ganska stressad om man tar in han själv. Vi måste ha in min häst när hovslagaren är här, men då är han hur cool som helst. Nä på träningar och tävlingar är han hur bra som helst. det är bara på hemmaplan, men tror ju säkert att det kommer gå över. Det har blivit bättre! Och nyfiken håller jag verkligen med dig, han ska vara med i allt! =) Kommer man ut i hagen är han där först, kommer man in i stallet slutar han äta på höt och ska kolla vad man gör =) mys-häst!!

2011-01-23 @ 09:46:52
URL: http://anneliiiiie.blogg.se/
Postat av: Amanda Eriksson

Det är så roligt och skönt att Ni tycker det är skönt att han kom till oss!



Sen måste jag bara säga - Han är inte Sååå stressad. Det är mer att han går runt och runt och gnäggar lite, inte att han blir genom svettig och blodsprängda ögon! ^^ Men som sagt, har han inte blivit riden och han har stått inne utan Celeste så vill han ut och se vart hon är!



När hon var på kliniken och borta hela dagen - Stod han vid ingången och gnäggade hela dagen, så han är rätt så beroende av henne ;)



Träningen ligger mer bil 5 min bort, annars tar det ca en kvart att skritta vilket är en väldigt bra uppvärmning!

2011-01-30 @ 13:01:26
URL: http://mandaapandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0