Usch usch usch

USCH! För att gå natur för tillfället, prov i fysik B på onsdag och det vill sig bara inte! :(

Men, min älskade häst gjorde min dag! :D:D
Sitter inne och råpluggar fysik och tittar ut och ser min Vackra polle och tänkter "Ne, nu får jag lufta min hjärna lite" Hopp, så jag går och byter om och går ut till hagen, jaha...Min häst har gått (Y). Visslar och går in för att hämta grimskaft och går ut igen, och där står mitt hjärta med spetsade öron och ser allmänt underbar ut :) Och gnägger sådär mörkt hela vägen från magen ;)

Så jag går ut och han får ett av favoritsortens äpple (stulna från mammas äppleträd ;))

Otroligt nog var han väldigt ren! Och jag vart färdig med ryktningen redan efter typ en kvart, och jag vart så chockad och lite besviken så jag stog och bar borstade på rena ställen ^^ Gjorde lite fläter och allmänt myste :)

Sen "ole, dole doffa" jag om vilken sadel jag skulle ta, det blev så klart dressyr sadeln ;) Så på med dressyr stövlarna, som av någon anledning är Väldigt stela haha. Och de nya skydden och reflex (tråkigt att man behöver det redan nu=( )

Där efter stack vi iväg, och det blev en riktigt trevlig tur på stora volten. För igår hade jag och Porthus den perfekta turen på travbanan så jag tänkte lite att dagens tur skulle ha svårt att leva upp till det men icke då, Min vackra häst fortsätter att vara underbar! Han var så mjuk och stark, trava på som aldrig förr. Jag tror att han trodde han var Briar elr något :P

Perfekt galopp, kanske möjligtvis lite lite lite slö i början men sen var det som att sväva på moln (hur det nu känns).

På hemväg så snubbla han så jag blev så rädd att jag skrek till, Porthus stannar, tittar på mig och slänger sedan upp huvudet i luften och ser ut som om han står och skrattar ihjäl sig.....Asså, jag har en väldigt intressant häst ^^

Men nu, åter igen tillbaka till plugget :( Men tack vara den bästa individ på denna gjord, Porthus, så klarar jag några timmar till :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0