Maroon 5

Asså jag säger bara girlpower, fan va denna låten är grym och musikvideon lika så!! Dagens tur i stallet idag var trevlig! Som vanligt så blev ridturen en paus från mattepluggandet (prov på torsdag). Det fick bli dressyr sadeln idag så jag bestämde mig för att köra lite dressyr i paddocken. Värmde upp med rundan sandhålan-stigen-hem (ca 15 min) och i sandhålan var det tre bilar med killar som höll på att åka med "snowboard" efter en vajer som dom nyligen har satt upp i vattnet. Vet inte vad som var coolast att se, killarna åka fram och tillbaka elr bara själva killarna i våtdräckter ;) I paddocken var han väldigt samlad och jätte trevlig i traven! Värmde upp med först volt vid kortsidan därefter snett igenom och sen en volt i nya varvet och därefter upprepning. Volten för att få honom mjuk och snett igenom för att träna balansen lite hos honom, verkligen fokusera på ett rakt spår. Därefter lite öppna&slutna och lite allmänt lösgörande. Efter trav i ca en halvtimma körde jag galoppen på samma sätt som jag gjorde i traven, volt och sen snett igenom. Volterna gick skit bra, han var riktigt mjuk och trampade redigt bakåt på bakbenen. Riktigt samlad och fin var han. Dock hade han lite svårt att behålla den samlade galoppen när vi gjorde snett igenom, då drog han lite åt sidan och var lite i obalans. Men efter ett litet tag blev det bättre, men detta skall jag fortsätta att träna på - galopp rakt fram utan staket som "håller upp en" Där efter fortsatte jag lite med vår påbörjad träning med galoppombyten, och gjorde serpentiner. Han var ju en kung, dock gick han lite "ur form" när jag körde från höger till vänster, han tappade liksom formen lite. Men det kommer! :) Sen skrittade vi av samma runda fast åt andra hållet stigen - sandhålan - hem. Och jag pratade lite med Hanna i telefon, och hon fick bevittna hur rolig han är på hemväg. Han gnäggade vartannat steg ^^ Han är så skön ;) Väl hemma höl jag på att skratta ihjäl mig när jag släppte ut honom, han sprang iväg och stannade i solen med huvudet så högt och ståtligt han kunde och så såg han förtvlivlad ut! (han såg inte Celeste och x-et) Så han började gnägga som en tok, och då kom celeste i dundrande fart och dom galopperade mot varandra och stannade och "pussades" Var precis som i vilken barnfilm som helst, det var bara musiken som fattades haha! NU BLIR DET MER MATTE! :o PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0