Hoppträning 20/10-2010

Jag vet inte riktigt hur jag skall kunna skriva detta med ord, men hoppträningen gick....Så förbaskat jäääkla bra! När jag hade Celeste så var vi sämst i början och i slutet var i mitten, med Porthus var jag i mitten i början och för en gångs skulle var jag nu bäst! :D Jag och Porthus var äntligen de ekipage som fick vänta och hoppa sist för att få hoppa de högre höjderna! Äntligen så var det till mig Ulf sa "Ah, Amanda du kan hoppa banan sist så kan vi höja för dig och Porthus". Men Celeste fick jag alltid hoppa den slutligen banan först och sen i mitten, och nu vart jag sist :D!

Hela träningen gick jätte bra, och Ulf hade inte så mycket att säga. Lite när vi hoppade hinder på volt så skulle jag minska det ledande tygeltaget men annars sa han inget. Förutom efter första gången jag hoppade en bana av alla småövningar. Och då kom vi på en kombination med ett galoppsprång för att sedan komma ut i en svag kurva mot en oxer på fyra galoppsprång. Och Ulf har hela tiden tjatat på mig att behålla farten då Porthus är en stor häst och behöver hållas igång. Så därför tänkte jag "Ne nu jäklar skall vi inte ta detta på fem galoppsprång" och kom in med en bra fart, MEN....Kom in med 3,5 istället ^^ Så då fick jag göra om och tänka på att istället bara stå i sadel och följa med efter kombinationen istället för att gasa lite ;) Såandra gången gick inte mycket bättre (min häst har blivit galet taggad) men tredje gången gillt gick kalas! :) Och sen höjde vi och jag hoppade hela banan igen!

Sen efter så sa Ulf att det hade skett en stor förändring sen innan sommaren, allt gick som på ett rullband! Så han undrade om jag hade tränat mycket under sommaren, men då sa jag att jag inte hade hoppa en enda gång. Och då säger Ulf "Jasså, ne men du har i alla fall en riktigt trevlig häst. En av de hoppgladaste hästar jag har tränat, och han är så otroligt trevlig och bara skuttar över alla hinder. Grejen är att du kommer kunna komma upp i höjderna med honom, allt sitter innanför skallen på dig. Sen har du fått mycket bättre kondition honom också, han har blivit väldigt smidig sen jag såg honom sist"

Ja, jag antar att han har rätt. Jag måste bli bättre på det mentala! Men det är så underbart att få sådanna lovord från min otroligt rutinerad tränare! :)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Hahaha, det var min häst som hade fått bättre kondition ^^ ;)

2010-10-20 @ 22:35:56
URL: http://mandaapandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0