Grå onsdag

Idag slutade jag kvart över fyra efter två timmar med svenska c - retorik. Det vi gjorde idag var debatt och jag var för offentlig överbevakning, vilket var riktigt roligt!! Blev hur taggad som helst, näst intill lite irriterad.

Hur som helst säger min lärare efteråt " Jag skulle aldrig vilja debatter mot dig Amanda " Vilket var väldigt roligt att höra :D!


I måndags när jag var ute och red, gick inget rätt....Jag och Porthus bara bråkade, han vägrade fatta vänster galopp och jag vägrade ge mig för det skulle han ta mig hmmm bara göra. Tillslut gör han detta och vi får en perfekt galopp och han är så samlad, fin och trevlig. Jag hinner njuta i ca 4 sek innan han tvärt stannar (jag tappar balansen), sedan slänger sig åt höger (jag tappar vänstra stigbygeln) för att slutligen slänga sig åt höger (jag trillar av) Där efter kan jag säga att mina tankar om min häst var Inte så ... vänliga.

Vi skrittade hem, jag hade förbannat ont i rumpan, ryggen, hakan, nacken, handleden, knät och magen....Så rider vi förbi två andra hästar och Porthus börjar gnägga som han alltid gör när det kommer hästar. Den ena tjejen säger " Awwh, kommer det två kompis. Vad roligt!" Och jag bah " hehe, mhm...Jätte" Och så säger hon "Ah, men det var en väldigt vacker och söt häst du hade du" Och jag bah "tja, thithi tack" Och så, började jag skämmas över att jag övervägde att ge bort honom till första bäst. Ne, men det var inte vår dag ;)

MEN, alla har en sådan dag. Och min häst är bäst i världen och jag skulle aldrig sälja honom! För som idag så var allt jätte läskigt när vi var ute och red, han gjorde 180 svängar och vände hemmåt fler tal gånger. Men jag kände att det är hans charm att bli lite små nervös ute när det blåser och det är bäcksvart. Han charmar alltid sönder mig, som efteråt i stallet så öppnade jag boxdörren för att han skulle gå in. Men då stog han var och nosade mig i hela ansiktet istället. Asså den häste, man vill ju ALDRIG gå ifrån stallet! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0