Tävling 14/11

Tävlingen igår gick jätte bra!! Vi kom tvåa i båda klasserna vilket jag är jätte nöjd med! :)

90 cm - Kändes han trevlig, lagom pigg och lagom lugn. Det vi tar med oss är att träna på hålla igenom kurvorna. Han höll inte riktigt galoppen lika stadig genom kurvorna (Tror att det mest beror på att det var många vänster kurvor).
100 cm - Han kändes mer taggad, därför hade vi lite problem med avståndet. Som man ser på videon så kommer vi ganska nära på många ställen. Som på hinder två, jag tar helt och hållet på mig den rivningen. Den kombinationen var precis som på den träningen där jag åkte av. Hade jag fokuserat och tänkt på vad Ulf sa "Rid in på första hindret, håll farten något språng och sen ta en stark halv-halt" och hade jag gjort det så hade vi kommit på fyra språng och inte tre och en halv. Då hade han antagligen inte rivit med frambenen ....

Men som sagt, jag är jätte nöjd för han uppförde sig så bra innan och han gjorde sitt bästa inne på banan :)!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0