Lååång tid har gått!

Okej, nu har dett gått ganska lång tid sedan sist! Men vad har hänt då? Tävling, Berlin, senaste hoppträning.

Tävling: Tävlingen den 24 gick helt okej! Han var lite ofokuserad på en kombination och rev därför sista. Men han hade trevligt flyt och var väldigt taggad! Jag måste börja träna lite mer på att rida mellan hinderna, för jag fokuserar alldeles för mycket på nästa hinder.

Berlin: Berlinresan med mina underbara tjejkompisar Hanna, Moa, Fanny, Frida och Karin var helt underbar! Fyra partykvällar i rad resulterade i stor trötthet! Men vi hade hur kul som helst!

Söndagen var vi ute på en gaybar, vilket resulterade den roligaste kvällen i mitt liv!! Kolla in Mark Lorenzetto på facebook, han är vän med mig. Jag spilde ut hans dricka över hans knä, och bad om att få köpa en ny åt honom ;) Hehe. Därefter var vi riktiga "bundisar" Och vi dansade hela kvällen, och vi hade sååå roligt! Jag minns att jag sa flera gånger "It´s not okay that you are Gay". Sen visade det sig att han var modell! :D Så jag har dansat och "pussat" en modell från Italien !!;)

Hoppträning: Min kära syster fick för sig att raka min häst när jag var i Berlin, men hann inte färdigt. Så jag fick göra färdigt det innan min hoppträning på onsdagen (kom hem natten till onsdagen) och jag vet inte om det är orsaken men jag flög för första gången av när jag hoppade Porthus!

Vi hoppade en två kombination med sju galoppsprång mellan (tävlings språng) och det första var typ bara 50 och det andra var typ en meter. Jag skulle komma in med fart på de första och efter ca halva tiden (fyra språng) så skulle jag sänka ner honom och rätta till inför sista hindret (man skall ju aldrig gå in och bromsa för att sen gasa precis innan hindret - hästen kommer icke upp i höjd) utan vi skulle träna på att bromsa och rätta till innan hindret. Allt gick kalas, men när vi kom upp till 120 typ så blev jag ofokuserad (innan så funkade det att han gick lite för fort och hoppade typ 6,5 språng) och när jag bad honom att hoppa 120 på det korta avständet 6,5 så hoppa han åt sidan. Jag flöger över och står med höger ben i höger stigbygel och känner hur jag flyger in i hinderstödet och slår i nät och sen kommer jag på att jag kommer fastna med foten när jag slår i backen, så jag slänger ur foten men tappar då balansen och landade med ryggen först. Så idag har jag en aning ont i ryggslutet, rumpan, högra lår + knä och högre arm. Lite spänningar i nacken.

Jag hoppar upp och blir så förbannad på mig själv, och försöker peppa till mig lite. Rider på hindret och gör en så korkad sak = jag driver på för att "visa" att jag har värsta självförtroendet. Han ger vika igen. Och då brister det nästan för mig. Jag kunde inte tänka....Jag menar han har ju aldrig hoppat åt sidan/vägrat/slängt av mig :o Men sen tänkte jag efter, okej...Vi har inte hoppat så här högt i en "bana" Bara ett enstaka hinder. Så då tänkte jag för mig själv, vad är det Ulf säger till mig. Jo han säger till mig att "Kom in med rätt fart, behåll farten och först några språng innan kan man börja reglera." Så klart att han har hoppat 1 meter utan problem när han kommer in på halva galoppsprång, klart att han kan hoppa ett hinder på en meter för nära/långt bort. Men nu var ju höjden faktiskt högre, så jag försökte ta in det Ulf sa....Så hör jag en annan säga "Du kanske skall sänka en dec så att hon tar det först" Men ulf svarar "Nej, jag vill se hur hon löser detta" Och då tänkte jag för mig själv, nä nu jäklar ^^ Och så körde vi, jag kände hur han verkligen sög mot det andra hindret så då satte jag mig ner, gjorde en liten starkare halvhalt (han är ju så sjukt mycket starkare än Celeste men jag är ändå rätt att skada honom hehe) och han kommer perfekt på hindret :D! Därefter fick jag göra om det två gånger och de två gångerna gick också kalas :D!!! Så sa Ulf det att jag måste ta lite mer i honom, han tar inte skada. Han är en större häst som klarar det :)

Trots blåmärken och ömma kroppsdelar så är jag ändå glad att jag flög av, för om jag skall upp på de högre höjderna så måste jag börja rida lite mer mellan hindrerna, och inte bara "rida häst, och styra på hindret" heeh ;) Så illa är det inte riktigt, men nästan! ^^

GODNATT!

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej! vad kul att det går så bra med Porthus, det var jag som hade han innan ulrika=)

Kul att se att han kommit till ett så bra ställe=)

2010-11-10 @ 19:27:52
Postat av: Amanda Eriksson

Men gud vad roligt! :) Var det du som födde upp honom? Det hade varit riktigt roligt med lite bilder från när han var yngre :)

2010-11-10 @ 22:15:37
URL: http://mandaapandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0