Porthus trampar vidare

Igår körde jag upp Porthus till paddocken för lite dressyr. Upplägget för gårdagens träning var Lb programmet, så jag värmde upp genom att skritta och sen trava igenom programmet... Sen tränade jag på det som inte kändes helt okej vilket blev serpentinerna* stavning;) men när vi var färdiga med dom så jä***r vad fint han gjorde dom!
Där efter körde jag igenom programmet vilket gick otroligt bra! :) Fiiin polle!

Sedan fick han gå och pausa lite, i en tio min ungefär, sen så avslutade vi träning med vår påbörjad galoppombyte :D Vilket jag utförde på diagonalen.
Denna häst är fantastisk, han gjorde redan galoppombyte 8/10 gånger! Hurra för oss :D!

Så nu är det bestämt, jag skall ställa upp i en dressyrtävling innan sommaren är slut (a)
Men innan är det en hopptävling på torsdag (1/7), och då blir det 90 cm-100cm :)

Men nu blir det att duscha och prova min nya klänning från indiska, och sen bär det av till andreas :)

Bilder från igår:


PUSS


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej Amanda! Klart ni ska ställa upp i dressyrtävling! Kul å se att det går så himla bra för er=)! Vi har ff Porthus dressyrsadel kvar om du är intresserad av den. Vi hade ju sånt himla bestyr innan vi hittade en bra till honom.

Hälsa alla i familjen å ge Porthus en jättepuss från oss alla! Mvh Jessica// Ulrika

2010-06-25 @ 17:05:19
URL: http://jessicaroth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0