Pling! (I)

Nu kom jag på det, det är ju såklart pga av Celeste! Min dyrbaraste skatt, att hon har varit skadat och det har varit lite oroligheter. Hon läker, och jag får känslan att allt kommer bli bra, och vi blir det snyggaste nya paret på dressyr tävlingarna istället :D Celeste, min galna häst. Idag skulle hon få galoppera en kort sträcka för första gången på veckor. Hon får flipp och börjar gasa på som bara ett fullblod kan göra. Och så fort jag äntligen har fått tag på tyglrna, så får jag ta i allt jag kan och tillslut börjar hon sakta in. Men då börjar det bli ostadigt i sadeln så jag tappar balansen och Celeste ser glappet i tygeln som en chans att gasa på igen :) Jag fick mig ett underbart skratt och nära-döden-upplevelse iallafall:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0