Hmm...

OKej, nu har jag suttit själv i en timme, bara en timme kvar! :o INTE KUL! Bara för att jag läser Latin och alla de andras indval var inställt och dom slapp håltimman -.-

Aja, det är bara att bita ihop! Det är ju snart prov i Latin så jag måste verkligen ha varenda lektionstillfälle att plugga :)

När jag kommer hem så skall jag ta mig en ridtur direkt! Och jag tror att det blir en sväng upp till ridhuset. För nu har vi ju verkligen satt igång på riktigt. Den här vintern har varit så jobbig, eftersom jag har legat sjuk lite då och då så har man aldrig haft en irdentlig igångsättning. Han tappade lite muskler när jag var som mest sjuk - jag satte igång honom, sen blev jag sjuk igen..Sen när jag var frisk, åkte vi till Lanzarote och han fick stå i en vecka :( Sen vart det Värmland. Men NU så är vi igång :D NU skall inget få stoppa oss :D

Som sagt så blir det nog ridhuset, för han har fått vara ute och springa av sig lite i snön - "bom till bom" turen har varit den vinnande vägen, där har han kunnat galoppera i full fart :) Och igår - Tog han väärldens språng och mitt i halt "hoppade" han ett tomt hinder ^^ Mjo men det var kul, han är så rolig :) För han är aldrig dum och bockar osv, utan han gör bara dessa glädjehoppen :)

Väl uppe i ridhuset så skall vi nog köra på mycket trav! Jag känner att vi behöver jobba lite på den, för den var lite obalanserad ute igår. Sen att han var pigg och äntligen fick galoppera så kan jag förstå att han inte ville trava - men vi skall jobba mycket i trav och lösgörande moment. Sen skall vi köra en del galopp så klar men först ordentligt med trav, jag får en känsla av att det blir ett långt pass ;)

Efter träningen så skall jag nog ta och sätta mig med fysiken, för det är ju trots allt 1,5 vecka kvar tills provet och de är lika bra att börja. Sen så klart måste jag ju börja läsa Svenska boken som skall vara färdig läst samma fredag som vi har fysik prov. Och då skall vi även vara redo för en bok uppgift :)

Jag börjar med latinen imorgon :) hehe

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0