Lyckliga dagar!

I måndags tränade jag lite dressyr med min prins, vilket gick utomordentligt bra! Han kändes väldigt fin i alla gångarter. Det kändes lite slö i gallopfattningen i vänster, men det blev bättre när jag använde mig av ett spö (hade inga sporrar, så han var lite inte riktigt igång bara). Vet inte vad som var roligast efter den träning, att han tog varenda vänsterfattning, eller att jag körde upp till ridhuset helt själv (lastade på/av båda vägarna helt själv) :)

Igår var jag och Emma&Celeste ute på en lång ritt på nästan två timmar. Vilket var så skönt då jag egentligen borde ha pluggat ^^ Vi behövde prata om så mkt, så det blev en timmes trav (med avbrott) och gallopen kom först efter det ^^. Vi valde att släppa dom lite upp för en backe och Jääklar vad Celeste sprang :o Hon är så rolig den hästen, hon har ju verkligen den sjätte växeln!

Innan ridturen så satt jag själv med min hund uppe vid sandsjön i ca två timmar. Otroligt skönt att få lite tid för mig själv då jag knappt har varit själv en minut under lovet!

Idag blir det att skriva religionen som skall in imorgon (ej börjat), ikväll efter träningen blir det att skriva rättskunskapen som skall in på fredag (ej börjat), och imorgon blir det att plugga inför rättskunskapsprovet som är på fredag (ej börjat). Det är så tufft allt just nu, när man inser hur nära studenten faktiskt är så är det inte lätt att ta tag i all skola! Men nu jäklar. Det är denna vecka! Nästa vecka och fram till balen så är det tre slutprov jag behöver plugga till. Latin, Fysik b och Biologi b. Och det känns som att jag kommer klara det :)

Nu blir det att sätta sig någonstans ifred och skriva religionen :)

Min pose är prisvärd! :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Klart du klarar det!!

2011-04-28 @ 20:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0