Inte min och Porthus dag idag!

Ne, det var det verkligen inte! .... Porthus var den mest lättskrämda häst i världshistorien!! Jag höll på att flyga av både den första och andra gången, och även den tredje, fjärde, femte o.s.v.

Jag tänkte att vi skulle rida ner till volten och ta ett kort pass på volt. Men, jag fick honom inte i balans eller lösgord alls, eftersom han hela tiden hoppa till för saker och ting och hade ett allmänt överskott av energi. Och det var så frustrerande eftersom jag kan ju inte gärna skälla på honom för att bli rädd?!

PLUS, han ville ta mig hmmm Inte fatta vänster galopp utan gjorde istället galoppombyte. Och inte ville han heller galoppera lugnt i höger. Så jag besluutade mig bara för att han skulle fatta en vänster och när han hade gjort det så red vi hem.....INTE VÅR DAG!

Eller så är det helt enkelt inte MIN dag, för när jag och syrran var och hämtade spån med hästkärran så körde vi i en nerförsbacke. Då möter vi en bil längst ner i backen, och istället för att stanna och backa in på den lilla fickan som var typ två meter bakom henne så vräl gasar hon upp för backen istället?!?!?! Hur tänkte hon där? Det var en smal väg, och räknade hon med att jag skulle backa en hästtransport uppåt (jag var ju påväg ner) - Tänk om jag hade haft en häst i!!! Så jag går så nära kanten jag kan och och bara gasar förbi och Annelie bah "Hoppas transporten drar hela sidan på hennes bil".

Hur som helst, inte min dag men får istället lägga ut en fin bild på Porthus för att lätta upp stämningen ;) Ser ut som jag är utan face^^

Kommentarer
Postat av: Annelie Eriksson

ja men jäklar va arg jag blev...synd att inte däck-ramen gich mot hennes bil!! ;-) undrar hur folk tänker ibland...

2010-10-19 @ 21:02:40
URL: http://anneliiiiie.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hahah ah, nästan så att jag önska det med ^^ ;) Ah, de får börja tänka mer som oss :D

2010-10-22 @ 14:38:34
URL: http://mandaapandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0