Förvirrad :S

Har börjat fundera kring vänskap.

Vad är det egentligen för egenskaper som gör att en person är en bra vän?

Är gemensamma värderingar lika viktigt i vänskapsrelation som i kärleksrelation? Vad är det viktigaste i en vänskap?
Enligt mig så ska min vän lita på mig, om jag än skulle påstå att det flyger en rosa elefant ovanför oss.
Att inte kunna lita på varandra är som att försöka cykla utan att hålla i styret. Vissa klarar det jätte bra och andra sämre, men den minsta gropp får alla att falla.

Jag säger inte att jag är felfri, dock har jag aldrig försökt att såra en vän med avsikt. Är jag kräsen, eller kan jag begära att min vän ska finnas där för mig när det är Jag som har problem? Eller är det bara jag som ska ha en axel att gråta mot?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0