Celeste<3

Ja, hmm.... Jag var laddad för att köra ett dressyrpass, och ja det gick som det gick ^^

Jag började värma upp, och hon var enormt jobbig, slängde med huvudet och trampade som på het glöd. Men jag satt bara lungt i sadeln och väntade ut henne.
Sen när jag äntligen kunde börja rida lite, utan att hon flög iväg som en raket när jag flyttade skänkeln så la jag mig på volten och försökte få henne mjuk (till en början kan hon vara lite hård i höger).
Jag rider med ganska mycket säte, istället för handen, men HAHA det gick icke... Jag försökte böja henne och använde ytterskänkel och hon började galoppera, och när jag saktade in henne bockade hon ^^ (jag hade från börsta början tatt av sporrarna)
Jag suckade. och tänkte jaja jag får försöka se det från hennes synvinkel. Så jag försökte verkligen att vara försiktig med skänkeln och höll på mycket i traven bara liksom när skritten vart lugn.
Men det gick liksom inte bra, eller det kändes som att något var på tok. När jag satt ner i traven, så var det liksom att var tredje steg var ett försök till galoppfattning, hon ville bara fatta galopp. Och om jag skulle hålla på att hålla in henne tjatade jag ju ut henne i munnen.

SEN! PLING! DUMMA MANDA KOM PÅ(Y^)^^!!

hehe, jag började rida lätt istället så jag kunde hålla tempot emd min takt i lättridningen ^^ Haha, gud så korkad man kan vara ibland ;) så enkel lösning.

Och jo visst vettö, det gick kanon efter det :D Hon lugnade ner, slutade sura och gick bekvämt. (för oj vad hon surade innan^^) Så jag körde bara typ 10 min till, så vi avslutade när allt var på topp :D
Asså jag har aldrig varit med om att hon har surat, bockat och studdsat så mycket. Först tänkte jag om hon hade ont någonstans, men det fanns liskom inga tecken på det jag satt av och kollade. Och det var ju tydligen skänkeln hon vart förbannad på, eller kanske rättaresagt förvirrad på. Hon som är så känslig, måste ju trott att jag ville att hon skulle galoppera, så pigg som hon är nu så tolkar hon väll allt som en galoppfattning ^^

Så förlåt bajb, att jag inte kom på det tidigare  :) Men jag tror att du skrattade rätt gott, när jag satt kvar i sadeln med nöd och näppe :P

Pusspuss


Kommentarer
Postat av: Annelie

Va de inte igår som du träna?

2009-01-20 @ 22:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0